החזר מס על משיכת קרן פנסיה – מקרים מיוחדים בלבד

למה המדינה לוקחת 35% מס במקרה של שבירת קרן פנסיה? במאמר זה נציין את הנקודות החשובות שיעזרו להבין אחת ולתמיד האם אתם זכאים להחזר מס בגין משיכה של קרן פנסיה, קופות גמל וכיוצ"ב ועל מה חשוב להקפיד כדי 

רו"ח רפאל משה

פברואר 27, 2022

למה המדינה לוקחת 35% מס במקרה של שבירת קרן פנסיה?

המדינה רוצה לעודד את האוכלוסייה לחסוך לעת זקנה כדי שלא תהיה פגיעה ברמת החיים של האזרח ולצמצם את הסיכוי לכך שמרבית מהאוכלוסייה תהווה נטל על קופת המדינה בגיל זקנה.

35% מס על קרן הפנסיה זהו סכום שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ששולמו למס הכנסה, רוב האנשים ששוברים את קרן הפנסיה לוקחים בחשבון שהם ישלמו מס גבוה אבל הרבה מאוד אנשים לא יודעים שהם יכולים לקבל את הכסף בחזרה ישירות לחשבון הבנק שלהם

לשיחת ייעוץ חינם עם רואה חשבון השאר פרטים

השירות שלנו מתחלק לשניים: מקצועיות ושירותיות.

ליווי מקצועי של רואה חשבון המאפיין את הפוטנציאל להחזר המס של הלקוח.

ליווי אישי של מנהלת תיק לקוח האחראית לעדכן את הלקוח תוך כמה זמן מקבלים את החזר המס לחשבון הבנק.

קיימים 4 מקרים מיוחדים בהם אפשר לקבל החזר מס על משיכת קרן פנסיה:

1.נכות רפואית – אדם או קרובו (הורה, ילד, בן זוג וילדיו, סבא\סבתא) שיש להם לפחות 75 אחוזי נכות לצמיתות יכול למשוך קרן פנסיה ללא תשלום מס, במידה ובוצעה משיכה בעבר ושולם מס אפשר לבקש לבצע החזר מס עד 6 שנים אחורה – נכון לשנת 2022 אפשר לבצע החזר מס עד שנת  2016 בלבד.

  1. הוצאות רפואיות בגלל מצב רפואי חריג – במידה ויש בתא המשפחתי הוצאות רפואיות חריגות במיוחד אפשר לבקש החזר מס עד גובה עלות הטיפולים הרפואיים בתנאי שההוצאות החריגות עולות על חצי מההכנסה השנתית של המבוטח בקרן הפנסיה.

לשיחת ייעוץ חינם עם עורך דין השאר פרטים

.הכנסות נמוכות – אם את/ה מרוויח פחות משכר המינימום אז ההפרש בין השכר שלך בפועל לבין שכר המינימום יהיה פטור ממס ע"ח קרן הפנסיה.

דוגמא: בשנת 2019 יוסי שבר קרן פנסיה של 100 אלף ₪ מתוכם שולמו 35,000 ₪ למס הכנסה, יוסי הרוויח 3,300 ₪ בחודש בשנת 2019, שכר המינימום עמד על 5,300 ₪ ההפרש החודשי הוא 2,000 ₪ כפול 12 חודשים שווה 24,000 ₪ סכום זה יכול להיות מופחת מגובה קרן הפנסיה ובכך המס יחושב רק על 76,000 ₪ מקרן הפנסיה, גובה ההחזר יהיה 8,400 ₪ (24 אלף כפול 35% מס).

חריג: אם למבוטח ששבר את קרן הפנסיה יש ילד קטין מתחת לגיל 18 אז ההפרש בין השכר שלך בפועל לבין פעמיים משכר המינימום יהיה פטור ממס ע"ח קרן הפנסיה.

בהמשך לדוגמא הקודמת: פעמיים שכר המינימום 10,600 ₪, יוסי הרוויח 6,000 ₪ בחודש, ההפרש 4,600 ₪ כפול 12 חודשים שווה 55,200 ₪ סכום זה יכול להיות מופחת מגובה קרן הפנסיה ובכך המס יחושב רק על 44,800 ₪ מקרן הפנסיה, גובה ההחזר יהיה 19,320 ₪ (55,200 כפול 35% מס).

4.מוות – מוות של עמית בקרן הפנסיה מעניק אפשרות למוטבים בקרן הפנסיה למשוך את כל כספי הפנסיה ללא תשלום מס, שארים של העמית זכאים לקצבה חודשית מקרן הפנסיה.

8 מתוך 10 שכירים זכאים להחזר מס. הכסף שוכב בקופת המדינה אך כמובן שאף אחד לא יתקשר לבשר לכם זאת, בצעו עכשיו בדיקת זכאות להחזר מס ללא עלות ותנו למשרד רו"ח מקצועי לטפל עבורכם בטיפול מול רשויות המס.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

משרד רואי חשבון רפאל משה

משרד רואי חשבון רפאל משה

משרד רואי חשבון חדשני המעניק שירותים לעוסקים פטורים ומורשים. התמחות וניסיון רב בהחזרי מס לשכירים, ביקורת לחברות, פתיחת עסקים הצהרות הון ועוד.

לבדיקת זכאות להחזר מס ללא עלות לחצו כאן

בדיקת זכאות להחזר מס

בדיקה ע"י משרד רואה-חשבון מייצג.

ל- 8 מתוך 10 שכירים בישראל מגיע החזר ממס הכנסה! כמובן שמס הכנסה לא יתקשר לספר לכם זאת. בזכות הידע והניסיון הרב שלנו תקבלו את הכספים שמגיעים לכם היישר מקופת המדינה לחשבון הבנק שלכם, וכמובן – בתוספת הצמדה וריבית.

מלא את הטופס הבא וגלה מה גובה ההחזר המגיע לך ממס הכנסה:

הנתונים התקבלו במערכת.
נשקלל את זכאותכם ונחזור עם תשובה בהקדם!